Autor Wiadomość
Dragon
PostWysłany: Sob 11:01, 03 Cze 2006    Temat postu: POGROMCY GIGANTÓW

POGROMCY GIGANTÓW




Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że ten scenariusz nie ma być skomplikowany ale nadaje się jak MG nie ma pomysłów albo ma kaca;)
Przygoda wg. mnie nadaje się dla 3-5 postaci, które zdobyły po około 1000-1500 PD(może to nawet za dużo).



Cała zabawa zaczyna się w którykolwiek górach. BG pojechali tam jako ochrona /z misją /w poszukiwani PD;) – pozostawiam to uznaniu MG.
Gdy docierają do małej osady jak zwykle pójdą do karczmy a tam usłyszą rozmowę:

-Hans, nie wyjeżdżaj. Niedługo przybędą posiłki z (najbliższe większe miasto) i załatwią sprawę.
-Wierzysz w to Johann? Bo ja już nie. Zanim tu dojadą naszej wioski już nie będzie. Ta bestia zmiecie ją z ziemi w ciągu paru dni a ja mam żonę i dzieci i chce żyć.
-Poczekaj jeszcze jeden dzień. Może jacyś wariaci przeczytają ogłoszenie w mieście i przyjadą rozprawić się z gigantem. Podobno Axel wyznaczył nagrodę w wysokości 500 złotych koron!


Po tych słowach BG powinni się zainteresować tym zadaniem(w końcu 500zk na ulicy nie leży a jeden gigant to nie tak dużoJ). Jeżeli będą chcieli dowiedzieć się więcej każdy odeśle ich do Axela – miejscowego sołtysa. Potwierdzi on słowa górników z karczmy – za zabicie giganta 500zk do podziału( może być więcej lub mniej – wybór MG – mojej drużynie wystarczyło tyle).
Ostatnio, giganta widziano jak zniszczył karawanę kupiecką. BG dostaną mapę prowadzącą do tego miejsca(8 godzin z wioski) ale prośba o przewodnika spotka się ze stanowczą odmową – wszyscy się za bardzo boją.
Jeżeli będą się pytać o jakichś innych chętnych to dowiedzą się, że właśnie jakieś 5 minut przed nimi przybył niejaki Sebastian Geheimnis. Zaproponuje on, że wyruszy z drużyną jeżeli umówią się odnośnie uczciwego podziału nagrody. Jeżeli odmówią Sebastian pożyczy im powodzenia i wyruszy sam.
Tak czy siak BG w końcu dotrą do zniszczonej karawany. Przeszukanie okolicy zaowocuje znalezieniem paru trupów(żaden ich sprzęt nie nadaje się do użytku) i resztkami wozów(przewozili jedzenie – gigant już je zabrał).Niestety BG nie mogą znaleźć śladów giganta z prostego powodu – podłoże jest skaliste(pisze to bo niektórym wydaje się, że w górach jest tylko ziemia i gigant zostawi odciski stóp).
BG muszą zacząć szukać na własną rękę. Giganta znajdą po 6k6 godzinach.
W czasie obozu( jeżeli takowy się zdarzy) mogą spotkać jakieś potworki(gobbasy, harpie, skavenów itp. – oczywiście nie za silne jeżeli mają pokonać giganta).

Kiedy będą walczyli a nie zgodzili się na przyłączenie Sebastiana, w krytycznym momencie walki nagle się pojawi i pomoże im(oczywiście nie pozwól żeby Sebastian sam załatwił giganta).

Rano, gdy BG się budzą zauważają, że Sebastiana nie ma – jak również głowy giganta!
Jeżeli jakiś BG był na warcie to zasnął, zemdlał z ran lub jakaś inna sztuczka MGJ.


Kiedy BG zbiorą się będą musieli znaleźć drogę powrotną do wioski:
Wykonuj test INT każdej postaci na godzinę marszu(przypominam, że do wioski było 8 godzin ale później jeszcze go szukali więc najprościej ustalić 2k6):
+10 za tropienie
+20 za wyczucie kierunku
+10 za kartografię
Jeżeli test się nie uda stracą godzinę błądząc(jak powiedzą że im nie zależy to daj im do zrozumienia, że Sebastian może uciec z nagrodą)


Kiedy dotrą do wioski dowiedzą się, że Sebastian już wrócił i przyniósł głowę. Jak łatwo się domyślić odebrał nagrodę ale jeszcze nie wyjechał. Z tego co mieszkańcy wiedzą właśnie przygotowuje konia do podróży(jest w karczmie).

Jeżeli BG będą z nim rozmawiać dowiedzą się, że zależało mu tylko na sławie bo jego rodzina wyklęła go a jemu zależy na spadku po ojcu. Po takim wyczynie na pewno go przyjmą z otwartymi ramionami. Nie zależy mu na pieniądzach – odda część albo nawet całą nagrodę BG.
Jeżeli ci nie będą zadowoleni i wyzwą go na pojedynek(próba ataku bez rozmowy zakończy się ich masakrą – górnicy nie pozwolą zrobić krzywdy ich “wybawicielowi”) powie, że może stanąć do pojedynku jeden na jeden albo ze wszystkimi naraz. Broń i pancerz dowolny – oczywiście bez magii i do przegranej(0 ŻW albo krytyk – wtedy utrata przytomności) – BEZ ZABIJANIA!! (tak będzie lepiej dla drużyny – jeżeli by go zabili górnicy by ich pozabijali).
Jeżeli wygrają z nim zwróci im honor i pieniądze uciekając przed linczem. Jeżeli przegrają pogratuluje im wspaniałej walki i powie, że sprawiedliwość zwyciężyła – to powiększy jego zasługi w oczach górników(oczywiście wtedy nie da im pieniędzy).


PD:


Zgodzenie się na przyłączenie Sebastiana – 20 PD
Zabicie giganta – 300 PD rozdzielane pomiędzy walczących
Znalezienie drogi powrotnej do osady – 40 PD (-5 za każdą straconą godzinę)
Dogadanie się z Sebastianem – 100 PD
Podjęcie walki – 25 PD
Pokonanie Sebastiana – 250 PD rozdzielane pomiędzy walczących


Sebastian może być dobrym NPC jeżeli BG dogadali się z nim. Może zlecać im jakieś roboty albo być pomocny przy wyciąganiu ich z więzienia itp.

Sebastian Geheimnis – Zwdźca (ex – szlachcic)

Człowiek; neutralny;23 lata;180cm;brunet; niebieskie oczy, blizna na lewym policzku;
2 punkty przeznaczenia!!!

SZ WW US S WT ŻW I A ZR CP INT OP SW OGŁ
5 62 60 5 9 10 52 2 46 53 56 63 43 42


Ważniejsze umiejętności:
Szybki refleks
Uniki
Rozbrajanie
Specjalna broń – pistolet , rapier , parująca
Ogłuszenie
Silny cios
Celny cios
Celne strzelanie
Riposta(opisana w MiM)
Szczęście
+ wszystkie wymienione w opisie obu profesji

Przedmioty:

Drogie ubranie
Koń
Sztylet
Rapier(I+20, OB.-1)
Puklerz(OB.-2 , P+20)
2 pistolety
10 kule
10 ładunków prochu
60 zk

Sebastian jest naprawdę szlachcicem i po “pokonaniu” giganta odziedziczy pokaźny majątek.

Walczy rapierem(używając riposty)
Paruje puklerzem(darmowe parowanie na rundę z WW=82) i unika ciosów
Podczas strzelania z pistoletów US=80



Górnicy

Weź standardową charakterystykę z podręcznika tylko
WW+15 S+1 WT+1 ŻW+3 I +5 ZR+10


Gigant

SZ WW US S WT ŻW I A ZR CP INT OP SW OGŁ
6 33 12 7 7 36 20 5 14 24 14 24 24 14

Walczy maczugą.
Nie podatny na głupotę ; nie jest alkoholikiem; nie będzie rozmawiał;
Mutacje:
Odporność na magię - +50 do testów magii
Kwas zamiast krwi – k3 ŻW nie licząc WT – przeżera pancerz(1 PP zatrzyma jedno obrażenie)
Zęby wampira
Skrzydła – za małe żeby go uniosły
Futro na nogach – 0/1 PP
Cyklop - ½ US
Końska grzywa

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group