Forum Forum Warhammer Stargard
Forum Warhammer Stargard
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KROLEWSKIE MORDERSTWO

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Warhammer Stargard Strona Główna -> Przygody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dragon
Wojownik



Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czelusci piekla

PostWysłany: Sob 10:41, 03 Cze 2006    Temat postu: KROLEWSKIE MORDERSTWO

KROLEWSKIE MORDERSTWO

Spis tresci
- Wstep

- Czas i miejsce akcji

- Wprowadzenie

- Rozwiniecie i zakonczenie przygody

- Postacie wystepujace w przygodzie

^ Wstep
Przygoda krolewskie morderstwo przeznaczona jest dla kilku graczy, najlepiej od dwoch do czterech. Najlepiej jesli w druzynie jest ktos, kto ma pochodzenie szlacheckie, lub jest czarodziejem, pomoze to w stosunkach z krolem Koruldtu. Postacie nie musza byc bardzo zaawansowane i moga posiadac przerozne profesje, wojownicy moga zostac najeci do ochrony, bardowie do prowadzenia zabawy, zlodzieje moga sie skusic nadchodzaca zabawa, a kaplani moga zostac zatrudnieni do przeprowadzenia ceremonii.
Celem przygody jest rozwiazanie zagadki morderstwa. Tutaj opisalem tylko podstawowe fakty i zdarzenia, ze wzgledu na wygode MG. Moze on wprowadzac postacie majace pomoc druzynie kiedy chce lub potrzebuje.

^ Czas i miejsce akcji
Akcja rozgrywa sie w Krolestwach Estalianskich w krolestwie o nazwie Koruldt lezacym nad Wielkim Oceanem Zachodnim. Korludt jest bogatym krolestwem prawie pozbawionym wrogow. Ostatnim wrogiem jest Mombasco, z ktorym Koruldt ma zostac zwiazany krolewskim malzenstwem. Krol Koruldtu Bascon jest otylym mezczyzna w srednim wieku. Jego rzady sa w miare sprawiedliwe, co nie jest trudne w tak bogatym krolestwie jakim jest Koruldt. Druga osoba w krolestwie jest szambelan Jakub Kranelli. Jakub Kranelli jest odpowiedzialny za wszystkie dworskie ceremonie, oraz za caly dwor. Nieoficjalnie rzadzi calym miastem Koruldt. Trzecia osoba w Koruldcie to Wiliam Grabb. Jest on szefem tutejszej gildi mordercow, zlodziei i nierzadnic. Prowadzi interesy z Jakubem Kranellim, pomagajac w selekcji opozycji. Grabb jest rowiniez wielkim patriota, jest w stanie wiele (i wielu) poswiecic dla dobra swego kraju.
Ludnosc Koruldtu, to spokojni ludzie, glownie rolnicy i kupcy. Mowia spiewna wersja staroswiatowego. Choc tamtejszy klimat jest suchy, to przed przybyciem druzyny padalo jakis miesiac. Akcja przygody dzieje sie na jesieni po zbiorach wiec w miescie panuje duzy ruch.

^ Wprowadzenie
W Koruldcie ma odbyc sie slub krolewskiego syna Bronco z mombascanscansca ksiezniczka Kornelia Glibbent. Mariaz jest typowo polityczny i aby nic w nim nie przeszkodzilo krol zwieksza liczebnosc gwardii. Tu jest szansa dla bohaterow, krol placi nie malo bo az 50ZK dziennie, a slub ma trwac az szesc dni! Jesli w druzynie jest osoba ze szlacheckim pochodzeniem, to zostanie ona zaproszona wraz z przyleglosciami czyli reszta druzyny. Krol nie bedzie mial dla nikogo czasu w zwiazku z przygotowaniami. Druzyna zostanie zakwaterowana, albo w jednym wielkim apartamencie, albo w koszarach (zaleznie od sposobu dostania sie na dwor). Mniej wiecej na dzien przed zaplanowana uroczystoscia przynajmniej jeden z bohaterow - czy to przechadzajac sie po palacu, czy tez patrolujac jego wnetrze - uslyszy z jednego z apartamentow krzyk. Drzwi beda zamkniete, ale jedno porzadne kopniecie zalatwi sprawe. Po dostaniu sie do srodka bohater zobaczy czarna postac w masce uciekajaca przez okno - wszelkie proby jej zlapania spelzna na niczym. Na podlodze lezy jeczaca kobieta z sztyletem w piersi, kobieta skona w rekach bohatera. W tym momencie do pokoju wpada Gwardia Jego Krolewskiej Mosci. Nie pomoga zadne tlumaczenia, bohater czy bohaterowie beda brutalnie obezwladnieni i doprowadzeni przed oblicze krola. Jesli bohaterowie beda probowali stawiac opor zadaniem MG jest dyskretne przypomnienie im o przewadze gwardzistow (okolo dziesieciu) i o zachowaniu dobrych stosunkow z krolem. Przed obliczem Jego Krolewskiej Mosci Bascona VIII Sprawiedliwego, jak zostanie przedstawiony, dowiedza sie, ze zamordowana nazywala sie Joulietta Glibbent i byla zona krola Monbasco Gordona II. Pozostala czesc druzyny doprowadzona bedzie jakis kwadrans potem. Krol po wysluchaniu ich relacji da dowod, ze jego przydomek nie wzial sie znikad i wyda wyrazny rozkaz zbadania tej sprawy. Ma na mysli to, ze zgodnie z zasada kto nie udowodni swej niewinnosci - jest winien, musza udowodnic swoja niewinnosc wciagu czterech dni, inaczej zawisna:).
Kto zamordowal?
Otoz zamordowal nie kto inny, tylko sam krol Gordon II Glibbent. Czemu? To proste (hmm...), jego zona miala romans z mlodym Bronco ksieciem Koruldtu. Ta niby blacha rzecz mogla zniweczyc plany mariazu ksiecia z jego corka. Gdyby Bascon sie o tym dowiedzial wybuchlby wielki skandal, czego Gordon chcial za wszelka cene uniknac. Nie wiedzac co robic, gdy otrzymal grozbe od swej malzonki, iz ta wyda wszystko, zwrocil sie do ksiecia Bronco. Ksiaze wiedzac, ze sprawa nie moze wyjsc na jaw zaproponowal morderstwo. Uknuto to w ten sposob by wrobic w sprawe jednego ze straznikow (lub dworakow), pech chcial, ze ofiara pada jeden z bohaterow. Cala sprawe pokrzyzowal jednak sam Bascon, pozwalajac na przeprowadzenie sledztwa.

^ Rozwiniecie i zakonczenie
Kto co wie?
O morderstwie wie kilka osob. Pomimo tego faktu nikt nie odwazy sie powiedziec o tym krolowi. Wiedza (mniej lub wiecej): oczywiscie Gordon Glibbent i Bronco, Jakub Kranelli, Wiliam Grabb, i maly szlachetka Horacy Ladroy. Ci pierwsi wiedza najwiecej i jednoczesnie najmniej. Krol Gordon jest pograzonym w zalu wdowcem, a Bronco niczego nieswiadomym ksiazatkiem...
Jakub Kranelli wie troche mniej, dysponuje jedynie swymi podejrzeniami i spostrzezeniami oraz niepewnym potwierdzeniem Grabb'a. Oprucz tego widzial opisane przez bohaterow ubranie mordercy w kufrze krola. Nie jest on jednak pewny tego co odkryl i prowadzi swoje wlasne sledztwo, bedzie jednak zawsze krok do tylu za druzyna.
Wiliam Grabb otrzymal donosy od palacowych szpiegow oraz odbyl rozmowe z Kranellim, nie moze jednak dzialac bez jego pozwolenia, a szambelan nie chce popelnic kosztownego bledu, potrzebuje dowodow.
U tych dwoch bohaterowie moga liczyc na posluchanie. Grabb moze wyslac na polecenie Kranelliego (lub z wlasnej inicjatywy) czlowieka (dane w Postaciach) z ustna wiadomoscia. Czlowiek ten jest jowialny i gadatliwy, w rozmowie z bohaterami przypadkiem wyrwie mu sie slowko czy dwa...
Ostatnim, ktory cos wie jest maly szlachetka z Koruldtu Horacy Ladroy. On wie najwiecej (wylaczajac pierwsza dwojke). Podczas spaceru po korytarzach natknal sie na niedomkniete drzwi. Zwyczajem ciekawskiej szlachty z tych krolestw zaczal podsluchiwac. Byla to rozmowa ksiecia Bronco z Glibbentem. On jak tylko uslyszy o sytuacji druzyny bedzie probowal sie dyskretnie skontaktowac. Jego podchody moga wprowadzic w blad bohaterow. Np. bohater zorientuje sie, ze jest od jakiegos czasu sledzony przez ciemna postac kryjaca sie w cieniu.

Jakies slady?
Na pierwszy slad natkna sie bohaterowie w ogrodzie pod oknem komnaty zamordowanej. Poniewaz jakis czas wczesniej padalo, na ziemi pozostal wyrazny slad buta uciekajacego. Widnieje na nim herb. Zwyczaj znakowania herbami podeszw istnieje w Estalii od wiekow. Herb jest bardzo niewyrazny i tylko odlew moze pomoc w jego odczytaniu (przy palacu jest gildia alchemikow). Po zdjeciu odlewu okaze sie, ze jest to herb Mombasco. Sprawa nie jest prosta, bo wiekszosc orszaku (ta szlachecka wiekszosc) ma ten herb na butach. Herb pozostaje wiec tylko poszlaka gdzie szukac.
Taki sam herb widnieje jeszcze na sztylecie, ktorym popelniono zbrodnie. Aby obejrzec sztylet druzyna bedzie musiala pogadac z szambelanem, on odpowiednio pociagniety za jezyk (nie, tu nie chodzi o przekupstwo), wyjawi kilka swoich podejrzen.
Jesli dryzunie bedzie sie kompletnie niepowodzilo to jeden z nich moze natknac sie na stojacych razem i szepczacych Bronco i Blibbenta. Kiedy sie zblizy szepty natychmiast umilkna, a tamci rozejda sie w przeciwnych kierunkach.

Ostatecznym dowodem jest ukryte w szafie Glibbenta ubranie mordercy. Widnieje na nim malownicza plama krwi.

Zakonczenie
Glibbent sam sie nie przyzna, ale jesli druzyna zwroci sie do szambelana, i pokaze jakies wiarygodne dowody to on przekona krola do odegrania przedstawienia (z Glibbentem w roli glownej) majacego zdemaskowac morderce. Bohaterowie jesli nie chca to nie musza brac w tym udzialu. Podczas tej maskarady Glibbent sie przyzna, ale bedzie walczyl jesli nie bedzie tam bohaterow, lub bedzie tylko jeden. Tylko wtedy bohaterowie moga zabic krola Mombasco. Wczesniejsza interwencja bedzie traktowana jako podpisanie na siebie wyroku smierci.
Moze zaistniec sytuacja, ze bohaterowie nie zdaza w wyznaczonym terminie. Wtedy MG moze wybrac dwie drogi: zabic lub uratowac. Zabic jest prosto druzyna moze zawisnac, lub zginac w potyczce z gwardzistami. Istnieje jednak szansa na uratowanie. Jezeli druzyna doszla do zadowalajacych wnioskow ale nie potrafi tego udowodnic, to moze zwrocic sie do Kranelliego (tym razem nie obejdzie sie bez smarowania), ktory zapozna ich z Grabb'em. Grabb wyprowadzi ich z miasta podziemiami (tez nie bez smarowania). W Koruldcie druzyna jest juz spalona, dopiero po jakims czasie wyjdzie na jaw kto zabil i dopiero wtedy zdjete zostana plakaty zabojcow.

W przypadku radosnego zakonczenia, bohaterowie zostana obsypani zlotem (tylko bez przesady!) i dostna tytuly szlacheckie (tylko ludzie!). Krol Mombasco (o ile jeszcze zyje) zostanie uwieziony, a slub odwolany (za jakis rok krola wypuszcza, ale slubu i tak nie bedzie). Ksiaze Bronco wyjdzie ze sprawy bez szwanku, poniewaz nie byl (wedle slow krola Bascona) w to zamieszany osobiscie. Druzyna bedzie jeszcze mile widziana w palacu przez jakis tydzien, a potem otrzyma delikatna sugestie, ze zbyt sie zasiedziala.

Rozdawanie PD zostawiam MG, w zaleznosci od gry graczy oraz jego wlasnego uznania.

^ Postacie
Krol Bascon VIII Sprawiedliwy
SZ WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
3 25 30 4 5 12 52 1 40 86 63 51 60 32

Lekko otyly, co maskuje jego luzny stroj (blekitny), na jego glowie zawsze widnieje korona. Jest silnym, choc sprawiedliwym wladca, jego poddani bardzo go lubia, pamietajac jeszcze tyranie jego ojca (Bascona VII Okrutnego).
Przedmioty:
korona, berlo, sztylet (w rekawie), sakiewka(68ZK), pierscien(+15 co CP)

Umiejetnosci:
W jego przypadku pisanie umiejetnosci jest zbedne...

Krol Mombasco Gordon II Glibbent
SZ WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
4 55 28 4 6 14 72 1 41 72 58 43 52 41

Wysoki i szczuply. Nosi sie (po smierci zony) na czarno, zawsze gdy ktos z nim jest, udaje zasmuconego. Nie jest zlym krolem, w Mombasco ma tylesamo przeciwnikow, co zwolennikow. Gdy pokazuje sie publicznie ma ze soba dwoch ochroniarzy i rapier u boku.

Przedmioty:
diadem, sakiewka(89ZK), krasnoludzka zapalniczka, paczka tytoniu+fajka, sztylet (w rekawie), rapier, pierscienie

Umiejetnosci:
czytanie i pisanie, jezdziectwo, etykieta, heraldyka,
blyskotliwosc, urok osobisty, krasomowstwo,
bron specjalna - rapier i noz rzucany, rzadzenie,
historia, prawo
zna tez kilka jezykow

Szambelan Jakub Kranelli
SZ WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
4 45 20 4 6 11 45 1 36 52 66 48 50 29

Szczuply sredniego wzrostu, w srednim wieku, siwiejacy. Ma liczne powiazania, nawet z gildiami przestepczymi.
Przedmioty:
sakwa(42ZK), sztylet (w pochwie za pasem), laska szambelana (podczas uroczystosci), pergaminy, pioro, buteleczka z inkaustem
Umiejetnosci:
czytanie i pisanie, jezdziectwo, etykieta, heraldyka,
gadanina, defraudacja, monetoznawstwo, przekupstwo,
jezyk tajemny - klasyczny, zlodzieji i bitewny,
historia, prawo, sledzenie, teologia, uniki

Wiliam Grabb
SZ WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
5 67 60 5 7 16 58 2 32 50 71 58 62 21

Niezwykle wysportowany, wiek kolo 45 lat, szczuply, wysoki i szeroki Smile. Rzadzi calym podziemiem Koruldtu (miasta i panstwa). Ma powiazania z szambelanem krolewskim. Jest bylym czarodziejem 2 Poz., i (bylym) najemnym zabojca. W walce to niezwykle niebezpieczny przeciwnik. Druzyna ma szanse go spotkac, tylko gdyby jej sie zupelnie nie wiodlo.

Czary:
MP: 33
dar jezykow(P), magiczny plomien(P), kula ognia(1),
lot(1), leczenie lekkich zranien(1), aura ochrony(2),
uderzenie(2), swietlisty piorun(2)

Przedmioty:
skladniki do czarow(x6), 4 sztylety (rekawy i buty), miecz(O +2), pierscienie, sakiewka(93ZK)

Umiejetnosci:
ukrywanie sie na wsi i w miescie, celny strzal,
charakteryzacja, warzenie trucizn, wspinaczka,
sledzenie, cichy chod na wsi i w miescie,
specjalna bron - uliczna, korbacz, parujaca,
noz rzucany, dwureczna; etykieta, krasomowstwo,
rzucanie czarow - prostych, 1 i 2poz. wojennych,
rozpoznawanie roslin i ronow, szacowanie,
wiedza o pergaminach, medytacja, zielarstwo,
wykrywanie magii i istot magicznych, czytanie i
pisanie

Ksiaze Bronco
SZ WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
3 22 26 4 5 10 40 1 33 34 42 30 36 35

Mlody, z nieodlacznym aroganckim wyrazem twarzy. Podobny do swego ojca, tylko znacznie mniej doswiadczony i bardziej sklonny do brutalnosci.

Przedmioty:
sakiewka(56ZK), sztylet (za pasem), klejnoty (rece i szyja)
Umiejetnosci:
czytanie i pisanie, jezdziectwo, etykieta, heraldyka,
krasomowstwo, bron specjalna - rapier, historia, prawo

Horacy Ladroy
SZ WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
4 42 38 4 5 13 44 1 47 31 34 30 46 25

Lekko otyly, mlody czlowiek, malo znaczacy szlachetka. Udalo sie mu, na jego nieszczescie, podsluchac rozmowe spiskowcow.

Przedmioty
sakiewka(56ZK 7/6), rapier(pas), pierscien szybkosci(+1 do SZ)

Umiejetnosci:
czytanie i pisanie, jezdziectwo, etykieta, heraldyka,
krasomowstwo, bron specjalna - rapier, historia, prawo,
uniki, ucieczka, urok osobisty, geniusz arytmetyczny,
cich chod w miescie

Rodrige Avare
SZ WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
4 42 38 4 5 13 44 1 47 31 34 30 46 25

Wyslannik Grabb'a. Gruby jowialny kupiec, powinien od pierwszej chwili wzbudzic zaufanie druzyny. Przedstawi sie jako kupiec z Altdorfu, ktorego zwebilo bogactwo Koruldtu. Naprawde jest to jeden z lepszych oszustow finansowych w Estalii.

Przedmioty
sakiewka x3(100+100+28ZK), sztylet(but), pergaminy, pioro i inkaust, kupa niepotrzebnych rzeczy w licznych kieszeniach...

Umiejetnosci:
czytanie i pisanie, jezdziectwo, etykieta, heraldyka,
krasomowstwo, prawo, urok osobisty, geniusz arytmetyczny,
defraudacja, doliniarstwo, oszustwo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 12:58, 05 Maj 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Warhammer Stargard Strona Główna -> Przygody Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin