Forum Forum Warhammer Stargard
Forum Warhammer Stargard
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

udane zabójstwo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Warhammer Stargard Strona Główna -> Przygody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dragon
Wojownik



Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czelusci piekla

PostWysłany: Sob 13:02, 03 Cze 2006    Temat postu: udane zabójstwo

UDANE ZABÓJSTWO

Przygoda przeznaczona była pierwotnie do rozegrania jej w MERPie ale nie podaje na końcu współczynników i można ją rozegrać w każdym systemie.
STRESZCZENIE: Gracze znajdą się w dość dużym mieście ( MERP- Tharbad,WFRP-Nuln) w którym ich zadaniem ( niecodziennym ) będzie upozorowanie zabójstwa pewnej osobistości nie będąc przy tym rozpoznanym, i mając za przeciwników miejscową gildię złodzieji oraz straż miejską. Oczywiści wszystko nie z dobroci serca, ale za pokaźną sumkę.

Gracze w swoich wędrówach właśnie trafili do jednego z pokaźniejszych miast danego świata, w celu oczywiście zdobycia ubywającej strasznie szybko gotówki, lub jakimkolwiek innym zależnym od MG. Dobrze by było gdyby gracze mieli w mieście jakieś znajomości , lub dostali to co ma im być zlecone już wcześniej (tak było w mojej kampanii gdzie paru przyjaciół drużyny dostało się w zbrodnicze ręce i bohaterowie byli zmuszeni przyjechać do tego miasta i zrobić to wszystko za darmo). No, ale jeśli nie można inaczej to gracze przybywają do miasta bez żadnego wcześniej obranego celu. Wpadają więc do gospody, gdzie lepiej nie wywoływać żadnej burdy (chyba że gracze bardzo chcą), i tam w momencie gdy Herosi posilają się podchodzi do nich człowiek który przedstawia się jako Hurgol. Jest ubrany dość bogato ale na szlachcica nie wygląda ( raczej na jakiegoś sługę). Przysiada się po czym zaczyna od przedstawienia się. Tłumaczy że służy niejakiemu Zordganowi, i poszukuje grupy umiejących walczyć i myśleć zarazem ludzi ( i nieludzi rzecz jasna). Jeśli gracze nie wykażą zainteresowania to przygoda po prostu się kończy. W przeciwnym wypadku Hurgol mówi że jest tu za dużo ludzi by rozmawiać o tym co gracze mają zrobić, opłaca więc cały posiłek i zaprasza bohaterów do domu swego pana. Jeśli gracze poruszą kwestię pieniężną uspokaja ich imówi że zostaną sowicie wynagrodzeni.
Dom Zordgana znajduje się w średnio zamożnej części miasta, tuż przy pełnym przez cały dzień ludzi placu targowym. Wyróżnia się on spośród innych budynków wielkością, bogactwem i ogólnie wydaje się nie pasować do tego miejsca. Sam Zordgan jest znany w mieście jako częsty bywalec okolicznych gospód i innych przybytków. Zawsze jednak jest skryty i ostrożny w kontaktach z ludźmi, więc nie ma w mieście żadnych przyjaciół. Mieszkańcy nie mówią tego otwarcie ale uważają że Zordgan swe bogactwo zawdzięcza jakimś niecnym uczynkom (nie mylą się), ale nikt nie znalazł na to najmniejszego nawet dowodu. Jedyną przyczyną tych plotek jest fakt że nikt nie widział Zordgana w pracy, wychodzi tylko się zabawić. Tak więc Hurgol przyprowadza drużynę pod dom swego pana i krótko ale szybko puka trzy razy w dębowe drzwi. Prawie natychmiast otwierają się one i staje w nich wielki człowiek (może być inna rasa pasująca bardziej do systemu) który obrzuca pozbawionym inteligencji spojrzeniem przybyłych, najpierw wrogo patrzy na graczy a następnie zauważywszy Hurgola otwiera drzwi szerzej i wpuszcza wszystkich do środka.
Teraz w zależności od systemu wnętrze dość zamożnego domu w dużym mieście może wyglądać bardzo różnie. Wstaw tu więc opis pomieszczenia najbardziej pasujący do świata w którym gracie. Bohaterowie są proszeni o zdjęcie ubrań i oddanie broni mężczyźnie który otworzył drzwi, oraz drugiemu który wszedł właśnie z jakiegoś pomieszczenia obok. Są to dwaj bracia ochroniarze Zordgana, Kastor i Wirtod. W tej chwili rozlegnie się głos z salonu :”Kastor. Kto przyszedł?” Kastor odpowie prostacko że ”Hurgol z kimś!” Gracze są teraz prowadzeni do pomieszczenia z którego dobiegał głos. Widzą tam w pełnym przepychu salonie siedzącego przy zastawionym stole mężczyznę. Ma on krótkie czarne włosy, ostre rysy twarzy, bystre i lekko zmróżone oczy przyglądające się z ciekawością bohaterom, jest dość mizernej budowy a jego odzienie stanowiy prosty lecz bogaty strój szlachecki. Podnosi się i po cichu zamienia kilka słów z Hurgolem, który zaraz potem znika zostawiając graczy i Zordgana samych. Ten ostatni przedstawia się oczekując tego samego od swych gości, prosi aby oni usiedli z nim przy stole a następnie pyta się czy życzą sobie coś do jedzenia (przypomnij graczom jeśli zapomnieli że przed kilkunastoma minutami skończyli posiłek). Następnie domaga się od bohaterów przyrzeczenia że wszystko co tu usłyszą i wszystko co zrobią nie wyjdzie poza ten dom. Obiecuje również duże pieniądze za wykonanie zadania (podaj jakąś sumke odpowiednio dużą – Zordgan uwielbia się targować). Po tej „wymianie uprzejmości” do pokoju wchodzą Kastor i Wirtod z mieczami przy boku, stają obaj cicho w rogu i obserwują każdy ruch rozmawiających ( pamiętaj twoi gracze nie mają żadnej broni, najwyżej sztylety). Zordgan zaś jakby ich nie widząc przedstawia nurtujący go problem: ”Otóż szanowni panowie – zaczyna – zadanie które przed wami stawiam jest bardzo nietypowe. Odmówcie więc natychmiast jeśli jest ponad wasze siły, gdyż jeśli się zgodzicie go podjąć nie może być mowy o żadnej pomyłce.” Odczekuje chwilę i dalej ciągnie.”Widzę że godzicie się na moje warunki . Tak więc przejdźmy do rzeczy. Powiem wprost. Jestem złodziejem i zabójcą działającym niegdyś na zlecenie gildii złodzieji. To wszystko co widzicie nie zawdzięczam uczciwej pracy. Zdobyłem to zabijając i okradając różnych, najczęściej nieznanych mi ludzi. Nie powinno was jednak interesować. Dla was najważniejszym teraz problemem jest upozorawanie mojego zabójstwa. Tak, nie przesłyszeliście się. Macie upozorować moje zabójstwo, i to tak aby wszyscy w mieście byli pewni że zostałem zamordowany. Musi więc zdarzyć się to w miejscu w którym będzie widziało mnie wielu mieszkańców.” Jeśli graczom to nie wystarczy, i będą chcieli więcej informacji, Zordgan wyjaśni dlaczego najmuje ich do tego zadania. Niedawno jeszcze należał do gildii złodzieji, jednak odszedł z niej po zadaniu w którym jego dobry przyjaciel został złapany przez straż, a on sam z trudem uciekł. Towarzysz Zordgana został powieszony a gildia nie podjęła żadnych działań w kierunku uwolnienia. Teraz ta organizacja stwierdziła że nikt kto wstąpił w jej progi nie może ich już opuścić i Zordgan obawia się wizyty w niedługim czasie. Drugim problemem są strażnicy miejscy, którzy wpadli właśnie na jego trop i również wkrótce mogą po niego przyjść. Tak więc Zordgan musi jak najszybciej zniknąć z miasta i to tak aby nikt go nigdy nie szukał (gildia nie wypuszcza żywo obranego celu, a rodziny poszkodowanych przez Zordgana na pewno będą pragnęły zemsty). Prosi również bohaterów o pośpiech.
Teraz bohaterowie mogą robić co chcą. Nie będę przedstawiał tu wszystkich możliwości ich działania, ty sam mistrzu musisz się przygotować na ich niecodzienne często pomysły w takich sytuacjach. Staraj się jednak wszystkie ich poczynania w miarę możliwości komplikować (jednak bez przesady), np. bohaterowie poszukują wozu krytego, niebędnoego do zrealizowania ich planu, a tu jak na złość w mieście aktualnie znajduje się tylko jeden i w dodatku wynajęty pewnwmu szlachcicowi. Co teraz? Niech myślą. Graczy gdy będą szczególowo opracowywać plan mogą zawsze w jakiejś kwestii zwrócić się do Hurgola (Zordgana będzie dopiero jutro w południe, teraz jest późny wieczór), lub w ostateczności do Kastora i Wirtoda (naprawdę w ostateczności). Obaj mężczyźni mogą być użyty w dowolny sposób podczas całej operacji. Zordgan pozwoli ich nawet zabić w celu zwiększenia realizmu całej sytuacji.
Zapewne najważniejszą kwestią do rozstrzygnięcia dla bohaterów będzie pytanie, ”co
zrobić z ciałem Zordgana po jego śmierci?”. Tu, prawdopodobnie, gracze będą mieli
jakieś niestworzone pomysły, ale odpuść im trochę. Po dopracowaniu wszystkiego można
o wyznaczonej godzinie przejść do realizacji planu.
Pozwól bohaterom robić wszystko punkt po punkcie bez przeszkód. Jest to przysłowiowa cisza przed burzą. Oto bowiem w końcowej części planu wszystko się sypie. Na miejsce całego zajścia przybywa oddział straży miejskiej w celu aresztowania Zordgana, oraz paru zabójców nasłanych przez gildię w celu zamordowania również Zordgana. W tej chwili powinien zrobić się totalny burdel. Najpierw zaatakują zabójcy, a wtedy wyłoni się jakby znikąd straż miejska. Zmuś graczy do szybkiego i racjonalnego myślenia. Staraj się jak najbardziej oddać zamęt który powstał, nikt nie wie co się dzieje ale tłuczy tych których nie zna. Jeśli bohaterom uda się wydstać z miasta, to i tak przez bardzo długi okres nie będą mogli się w nim pojawić.
Wydawałoby się że to koniec. Ale Zordgan przyszykował niespodziankę. Po dostaniu się wszystkich w bezpieczne miejsce, wskakuje on na przygotowanego mu przez Hurgola konia i sięga do sakiewki. W tym momencie ”daje w rurę”, a zlasu wyskakuje Wirtod i Kastor (jeśli jeszcze żyją) z kilkoma (zależnie od siły drużyny) innymi mężczyznami i rzucają się na graczy. Gdy będą widzieć wyraźnie że przegrywają , rzucą się po prostu do ucieczki, ale Zordgan będzie już daleko (razem z pieniędzmi hłe,hłe,hłe...).
Teraz bohaterowie mogą zdecydować się na gonienie Zordgana. Może z tego wyniknąć całkiem ciekawy ciąg przygód. Pamiętaj że Zordgan m wielu przyjaciół na świecie. Pamiętaj również o gildii której gracze przeszkodzili w realizacji jej planów (pokaż im że był to poważny błąd). PD przydziel również wedle uznania, jak również stwórz harakterystyki zabójców, strażników i innych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Warhammer Stargard Strona Główna -> Przygody Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin